بازی با گشودن مسیری نو در یادگیری می‌تواند نقش بارزی در بهبود زندگی ایفا کند و در کمک به معلمان برای مدیریت بهتر کلاس، راندمان آموزشی را نیز افزایش دهد. بازی در رشد آفرینندگی نقش فعالی دارد و موجب حرکت و به کارگیری ذهن در کسب تجربه و حل مسأله می‌شود. برانگیختن ذوق و علاقه شاگرد به وسیله بازی، تفکر همگرا را در ذهن سبب می‌شود. از این رو پس از مطالعه و تحقیقات گسترده در این زمینه برآن شدیم تا با هدف کاهش میزان اضطراب و استرس و همچنین آشنایی غنچه های زیبا که اولین سال ورودشان به دبستان است کارگاهی با عنوان « آشنایی با مدرسه» با حضور والدین و دانش آموزان برگزار کنیم.

در این کارگاه غرفه های متعددی از جمله کار با سفال و سفالگری، بازی و حرکت، دومینو، کار با دورریختنی ها، نقاشی گروهی، اوریگامی  و ... وجود داشت و دانش آموزان با گردش در غرفه ها و انجام فعالیت های مربوطه خاطره های زیادی از اولین روز ورودشان به مدرسه برای خود ساختند. 

در نهایت پس از بازی و آشنایی با مدرسه و کادر دبستان دانش آموزان با همراهی معلم شان به کلاس رفته و با معلم خود بیشتر آشنا شدند.